Cara Elak Kena Dialisis Agar Boleh Jimat RM5000 sebulan

Dukacita sungguh bila dapat tahu mak mertua akak sendiri detect buah pinggang rosak. Alhamdulillah now at early stage. Takkan nak tunggu kronik kan.

Doktor bagitahu ini berpunca dari kesan pengambilan ubat seharian. Ya, memang banyak mak makan ubat hospital. Lately mak kerap cerita dia sakit pinggang. Mula-mula kami ingatkan biasa sahaja sebab masa muda dulu mak pernah jatuh dari pokok. Ingatkan sikit maka mak tak pergi berurut.

Kesannya terasa 20-30 tahun akan datang ni lah mak mulai rasa sengal-sengal di pinggang. Tulang pinggang beralih. Ia kelihatan jelas bila tengok mak berjalan, apatah lagi bila basuh pinggan terpaksa berdiri dalam tempoh masa lama.

Duduk lama tak boleh, berdiri lama pun tak boleh.

Kebetulan suami dapat panggilan dari mak malam kelmarin, sakit pinggang makin mencucuk. Rupanya mak disahkan buah pinggang rosak di peringkat awal. Terhuyung-hayang rasa bila dengar khabar dari mak.

Selama ni banyak consult customer ambil vivix untuk ikhtiar sakit buah pinggang je, bila tetiba mak sendiri kena rasa macam dihempap batu! Tak sabar nak balik kampung nak bagi mak rasa vivix.

Rawatan Untuk Sakit Buah Pinggang

atasi sakit buah pinggang dengan vivix

Majoritinya bila dengar tentang sakit buah pinggang, antara dua je solusi;

  1. Dialisis (cuci darah)
  2. Pemindahan Organ

Sekiranya salah satu je rosak, sebelah lagi masih boleh guna. Jika kedua-duanya rosak, rata-rata pesakit akan memilih pilihan pertama. Dimana ada mesin yang akan menapis dan mencuci darah. Proses ini dinamakan dialisis. Biasanya ia dibuat di pusat dialisis atau hospital kerajaan, dibuat berterusan atau sehingga dapat buah pinggang baru.

Cuma proses ini dianggap leceh kerana mengambil masa yang panjang. 1 sesi biasanya ambil masa 3 jam. Dan ia dilakukan selang sehari lebih kurang 3x seminggu. Bukan itu sahaja, kosnya juga tinggi (RM300-RM400 setiap kali cuci). Sebulan boleh cecah RM5,000.

Pilihan kedua pula, pemindahan organ.

Secara teorinya ia nampak lebih mudah. Keluarkan buah pinggang yang rosak dan gantikan yang baharu. Kemudian boleh jalani hidup dengan sihat. Tetapi nak menunggu senarai peroleh buah pinggang baru bukanlah sekejap.

Perhati sahaja dibawah, dimana baru 1% dari rakyat Malaysia yang daftar sebagai penderma organ.

penderma organ

Malah risiko seperti badan tidak serasi perlu juga diambil kira. Takut membawa kepada masalah kesihatan yang lain.

Jadi, mak perlukan rawatan alternatif.

Kami adik beradik sepakat disamping menjaga pemakanan mak, kami juga memilih untuk ikhtiar dengan vivix seperti ramai pesakit luar yang sudah merasai keberkesannya dimana, kencing sudah tidak berbuih, cancel dialisis, kurang sakit pinggang dan banyak lagi.

Bagaimana Vivix Membantu Pesakit Buah Pinggang?

Sebagai mana yang ramai ketahui, bahan aktif dalam vivix adalah resveratrolMengikut kajian, resveratrol membantu pesakit buah pinggang melalui cara:
  1. Antioksidan; Mengurangkan tekanan oksidatif pada sel nephron buah pinggang & mengelakkan berlaku kerosakan yang lebih teruk pada saraf buah pinggang.
  2. Meningkatkan struktur dan bentuk buah pinggang yang normal.
  3. Mengurangkan pengumpalan platlet pada buah pinggang.
  4. Mengembangkan salur darah pada buah pinggang.
  5. Mengurangkan proses lipid peroksida.
  6. Mengurangkan kematian sel saraf buah pinggang.

Vivix bukanlah produk OEM yang ambil di kilang selepas itu letak jenama sendiri seperti lambakan produk di pasaran. Tidak.

Vivix adalah minuman botanikal dari 4 tumbuhan istimewa dunia, dimana ia boleh perbaiki sel yang rosak sehingga peringkat selular (DNA sel). Ia juga dibuat lengkap dengan kajian klinikal, ujian tahunan bersama para saintis dunia.

bagaimana vivix bertindak

Malah vivix sudah dipatenkan di farmaseutikal antarabangsa dimana ia tidak boleh ditiru oleh mana-mana syarikat. Ia eksklusif milik syarikat nutrisi semulajadi Shaklee.

Alhamdulillah, ramai pesakit sudah ikhtiar dengan vivix.

Bukanlah kiranya makan sesudu, ajaib terus sihat boleh berjalan. Ia perlukan konsisten, bagi masa badan blend well kerana ianya dari bahan semulajadi, tiada steroid. Tiada kesan sampingan.

Testimoni Pesakit Buah Pinggang Selepas Amalkan Vivix

 

testimoni vivix bantu pesakit buah pinggang elak buat dialisis 1

 

testimoni vivix bantu pesakit buah pinggang elak buat dialisis

 

testimoni vivix bantu pesakit buah pinggang

testimoni vivix bantu pesakit buah pinggang 2

Alhamdulillah bahgia bila akak dapat tahu kesihatan customer bertambah baik. Bertambah gembira mereka boleh berjimat banyak. Jimat masa, jimat duit kerana vivix jauh lebih murah berbanding dialisis.

Doakan mak akak juga ya.

whatsApp 0183176090 untuk order vivix

*Promosi: PERCUMA keahlian dan pulangan tunai dengan belian 2 botol vivix (sementara stok masih ada)

About AkakVitamin

A Happy Working at Home Mom | Shakleeprenuer | Momblographer | Love Foods and Travel | Sayang Peluk Cium Keluarga Tercinta kerana Allah | Contact: WhatsApp 018-3176090

4 thoughts on “Cara Elak Kena Dialisis Agar Boleh Jimat RM5000 sebulan

Leave a Comment

CommentLuv badge