Fakta: ESP Shaklee dibasuh dengan air bukan alkohol

 
 
ESP Shaklee di dapur tu pasti batuk terbahak-bahak bila sokmo kita sebut pasal dia kan. Memandangakan bulan ni promo ESP terlajak laris, minuman protein tinggi termurah di pasaran. Pastinya semua mesti nak rebut. Order 1 tong? rugilah.. Beli 6 terus, JIMAT banyak.. Cuba kira ni:
 
Beli 6 Tong PERCUMA 1 Tong bernilai RM150
PERCUMA Keahlian bernilai RM75
Dapat CASHBACK bernilai RM36
 
JIMAT RM261!!
 
Wahh banyak tuu.. Siapa nak bagi kan.. jimat sebanyak ni. Shoppinglah kat mana-mana farmasi pun, tiada offer sehebat ini untuk pembelian vitamin.
 
ok ok kita sambung semula tajuk kita ya,
 
Sebut ESP tiap-tiap hari rugilah kalau tak tahu fakta yang ini. Soya selalu dikaitkan sebagai penyebab kanser, tapi kenapa tidak pada ESP? kerana.. ESP:
 
~ Minuman soya non-gmo
~ Kacang soya dibasuh dengan air
~ Mempunyai semua 9 asid amino
~ Bahan anti-thyroid atau anti-growth dikeluarkan
~ Isolat soya mempunyai tambahan kalsium (apabila minyak dikeluarkan ia menjadi makanan berasid – apabila kalsium ditambah ia menjadikannya neutral)
 

Fakta: ESP Shaklee dibasuh dengan air bukan alkohol

 
Kenapa waterwash?
 
Shaklee telah mengetahui bagaimana untuk memisahkan soya dengan pengekstrakan air sejuk selama 30 tahun. Kenapa teknik ini dipilih? Ianya berikutan kesan soya yg pertama kali diukur pada burung tlh menunjukkan soya mengubah dedaun dan menyebabkan ianya matang pd usia muda dan juga memperlahankan fungsi tiroid. Selepas pemerhatian ini mereka menyedari terdapat ciri-ciri anti-tyrosine dalam kacang soya mentah.

 

 
Dr Shaklee terpaksa memisahkan protein daripada kacang soya mentah dan meninggalkan enzim yang mengandungi bahan anti-tyrosine. 
Satu lagi masalah yg timbul apabila anda memasak soya, untuk menyifatkan semula sebatian seperti bahan anti-tiroid, apa yg anda buat sebenarnya adalah anda mula menyusun semula bahan asid amino dalam soya yang kemudiannya menjadi bahan toksik.
 
Dua tahun lalu Vegetarian Times mengeluarkan artikel memberitahu pelanggan mereka untuk tidak makan produk soya kerana ianya racun. Shaklee telah tahu hal ini dah lama.
 
Untuk pengetahuan, terdapat proses yang dikenali sebagai reaksi “Mallard” iaitu setiap kali anda memasak makanan anda akan mengubahnya ke dalam sesuatu yang berbeza. Itulah sebabnya orang Cina akan mengambil tauhu, yang merupakan ekstrak air dr dadih soya, masak dan terus makan, sebelum ianya berubah sifat. Tidak ada perkataan dalam bahasa Cina untuk hot flashes kerana mereka tidak memasak sesuatu dan menyimpannya untuk makan kemudian, terutamanya soya.
 
cara hilangkan parut chicken pox
Dr Shaklee tahu hal ini. Dengan menggunakan teknik pengekstrakan air sejuk, anda akan mendapat hanya yang terbaik daripada soya dan semua perkara yang positif seperti fitoestrogen yang menghalang kanser payudara dan kanser prostat pada lelaki.

Terdapat lebih daripada 1500 kajian menunjukkan kebaikan soya dan hanya 12 hingga 20 kesan negatif dikaji menunjukkan bahawa apabila anda mengubah sifat semulajdi soya, dan ianya akn memberi kesan buruk. Dr Shaklee tahu perbezaan ini. 
Perbezaan Shaklee ialah mereka membuat kajian yang lama sebelum orang mula bercakap tentang product ini. Anda boleh buat carian di internet dan mendapatkan sebuah artikel yang ditulis oleh Chris Jenson tentang kesan-kesan anti-tiroid soya.
 
 
Harapnya post ini dapat membantu orang ramai mengenali ESP dengan lebih dekat 🙂
Akakvitamin.com
Share with Love

About AkakVitamin

A Happy Working at Home Mom | Shakleeprenuer | Momblographer | Love Foods and Travel | Sayang Peluk Cium Keluarga Tercinta kerana Allah | Contact: WhatsApp 018-3176090

One thought on “Fakta: ESP Shaklee dibasuh dengan air bukan alkohol

Leave a Comment

CommentLuv badge