Penemuan Baru: Sabun Kelapa Hijau untuk kulit sensitif

Percaya atau tidak sabun yang kita pakai hari-hari boleh memberi kesan pada jangka masa panjang? Antara kriteria sabun pilihan kita selalunya wangi dan banyak buih. Tapi tanpa kita ketahui kedua-dua kriteria sabun ini bakal membawa impak negatif pada kulit terutama kulit sensatif.

Kulit akan menjadi gatal, kering serta menggerutu. Biasanya sabun serbuk pencuci baju salah satunya sabun yang tajam. Untuk kulit yang sensatif, kesannya akan nampak lebih cepat berbanding kulit normal. Teringat lagi kawan akak di asrama, sehinggakan dia terpaksa memakai glove ketika membasuh baju.

Teringin tak anda semua, akak kenalkan dengan Sabun Kelapa Hijau?

 

Kelapa pandan kah sampai bewarna hijau? Hehe. Bukanlah. Hijau disini akak gambarkan semulajadi.. Go Green. Sabun Kelapa Hijau ini popular dikenali sebagai Basic H2. Ia diperbuat dari ekstrak jagung dan kelapa. Ia mampu mencuci secara semulajadi tanpa racun. Tiada toksik, tiada bahan kimia merbahaya, tiada gas beracun, tanpa pewangi, tanpa klorin, pH seimbang malah lembut pada tangan.

basic H

Tahukah anda?

  • Kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap melalui kulit.
  • Pelarut sintetik boleh menganggu keseimbangan hormon.
  • Pelarut Organik seperti Butyl Cellosolve merupakan toksin saraf dan boleh merengsakan hidung.
  • Morpholine sejenis toksin merbahaya, boleh mengabikatkan kerosakan hati dan buah pinggang.
  • Pencuci kaca yang mengandungi Ammonia, sejenis racun yang boleh merengsakan kulit, mata dan sistem pernafasan.

rujukan dari shaklee.com.my

Bila sendiri baca info ni, sendiri jadi gerun,, patutlah ramai dari kita mengalami masalah kulit sensitif, eczema dan sebagainya. Salah memilih sabun juga boleh menyumbang pada masalah seperti ini.

Pemakaian glove ketika membasuh pinggan, memberus baju sahaja tidak cukup untuk menjaga kulit, akak cadang gunalah Basic H2.

Mengikut pengalaman akak, ia bukan sahaja selamat dan mesra alam, ia juga sangat jimat dan pelbagai guna. Lebih 6 bulan akak guna, tak sampai setengah botol pun sebabnya setiap kali guna hanya perlukan 2-3 titik sahaja (mengikut jumlah air yang digunakan)

basuh sayur dengan basic H shaklee

Malah akak juga pernah basuh sayur, buah-buahan dengan Basic H2. Tahu apa jadi? Buah dan sayur itu kelihatan lebih segar berbanding sebelumnya! Akak gembira sangat. 🙂

Semalam anak akak Alfateh jatuh dari kerusi, koyak bibirnya. Akak gelabah nak basuh cuci luka dengan apa, dettol memang ada hadiah dari hospital akak bersalin dulu cuma agak takut untuk cuba pada alfateh, takut dia tak tahan pedih.

Alhamdulillah masa cuci dengan Basic H2 yang akak gelar sebagai Sabun Kelapa Hijau ni pada luka Alfateh, dia senyap je, rupanya bila kena pada kulit, ia rasa sejuk je tak tajam.

Dan untuk mengeringkan luka dan bantu mempercepatkan penyembuhan luka, akak tumbuk Zinc Complex dan letakkan pada bibir Alfateh. Sebelum ni pernah dengar je testimoni kawan-kawan zinc boleh bantu cepatkan luka sembuh, ni first time cuba. Akak tawakal je.

Nak tahu apa jadi? Alhamdulillah koyakan bibir Alfateh cepat bercantum walaupun tak sepenuhnya. Satu, mungkin kecik lagi, umur inilah tisu dan sel baru cepat diperbaharui. Kedua, saya yakin Zinc Complex pun memainkan peranan penting.

testimoni Basic H Shaklee

Teringin nak dapatkan Sabun Kelapa Hijau Semulajadi a.k.a Basic H2 ini? Next tunggu entri akak tentang Set Go Green Shaklee; Dishwash Concentrate, Fresh Laundy Concentrate dan Soft Fabric Concentrate.

Boleh whatsApp akak 018-317 6090
Pengedar Shaklee Klang dan Seluruh Malaysia

About AkakVitamin

A Happy Working at Home Mom | Shakleeprenuer | Momblographer | Love Foods and Travel | Sayang Peluk Cium Keluarga Tercinta kerana Allah | Contact: WhatsApp 018-3176090

21 thoughts on “Penemuan Baru: Sabun Kelapa Hijau untuk kulit sensitif

  1. kulit tangan saya mula sensitif selepas melahirkan anak yang sulung.. awal-awal dulu sebelum kenal shaklee, kulit kat tapak tangan akan jadi merah dan naik biji air gatal-gatal akibat selalu kena sabun pencuci pinggan dan sabun basuh baju (sebelum beranak, masa sekolah asrama duk pegang sabun basuh baju hari-hari takda apa pun,lps beranak yg mula jd).. tp lepas kenal shaklee dan gunakan basic h tu, alhamdulillah sampai sekarang dah xde lagi rasa gatal-gatal kat tangan ni dan jadi merah gatal, n naik biji-biji air tu..
    ieda dayah recently posted…BAGAIMANA MAHU KURUS & DIET DENGAN MUDAH??My Profile

  2. dah lama mengidam nak beli basic h ni tapi tak berkesempatan lagi, ingin basuh bilik air anak yang dah tak macam bilik air…basic h memang pelbagai guna.

  3. banyak rupanya kegunaan basic h nie, nak cuba guna lah basic h nie, teruja tengok macam boleh buat hanya dengan basic h jer..

Leave a Comment

CommentLuv badge