Sakit Kencing Tikus Boleh Sembuh. Betul ke?

Bila dengar berita di TV dan media sosial, kematian semasa mandi sungai bersama sahabat handai dan keluarga akibat kencing tikus ia sangat merisaukan.

Ia bukan boleh hanya terjadi di sungai sahaja, malah rumah, store hypermarket dan sebagainya pun boleh terdedah dengan Cik Ti. Seperti kita tahu Cik Ti (panggilan tikus di rumah kami akibat takut bila sebut nama sebenarnya dia akan muncul) ini amat licik.

Untuk langkah pencegahan biasanya av akan basuh seluruh tin (seperti tin sardin) dan kotak (seperti santan kotak) sebelum membukanya.

Mungkin lain cerita dengan saudara ini, walau dah lakukan pencegahan insiden ini berlaku padanya tanpa sedar.

Av tak nak fokus pada punca, lebih baik av cerita pada jalan penyelesaian kan. Jadi jika ada kenalan yang terkena boleh dikongsi cerita ini bersama mereka.

Kita ikhtiar, mudah-mudahan sembuh segera.

 

Begini ceritanya,

 

SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 4

TESTIMONI 45 : MOHD AMIRUL BIN BADRI

“Sebelum ni saya hanya pernah dengar tentang kencing tikus di berita dan saya tak sangka saya akan menjadi salah seorang yang mengalaminya. Kisah ni pada tahun lepas sekitar Ogos.

Pada mulanya saya berak darah lebih kurang dalam seminggu. Saya tak fikir ia sesuatu yang serius. Sebab saya tak ada sakit apa-apa. Kemudian lepas seminggu baru datang gatal-gatal badan, badan rasa lemah dan sakit kuat sangat di bahagian belakang. Rasa bisa-bisa badan.

Saya mula demam kebah, demam kebah dan saya cuba bertahan dua hari. Hari ketiga saya dah tak mampu tahan sakit sangat. Masa tu jam 4 pagi Subuh saya beritahu isteri dan isteri saya bawa saya ke hospital bahagian kecemasan. Saya diletakkan di katil kritikal dan dimasukkan air 8 botol. Masa tu tekanan darah terlalu rendah. Saya diletakkan di bahagian kecemasan lebih kurang 5 jam. Kemudian saya terus dihantar ke wad ICU.

Di sini saya diberitahu saya kena virus KENCING TIKUS. Ahli keluarga semua risau, yela kan KENCING TIKUS ni orang cakap PEMBUNUH SENYAP. Ia boleh menyerang fungsi organ lain macam buah pinggang, jantung, paru-paru dan sebagainya. Juga boleh mengakibatkan kematian mendadak. Mau tak risaunya. Semua risau terutama mak saya.

Di sini ICU saya dipantau rapi. Masa ni saya rasa sakit dada, muka bengkak, nak tidur pun tak selesa dan memang tak berdaya rasanya. Hati terubat bila ramai ahli keluarga, jiran-jiran dan sahabat yang datang melawat.

Saya ditahan di ICU selama dua hari. Masa hari kedua tu kakak saya datang dari Tanjung Malim hantarkan Vivix dan Nutriferon. Kali pertama dia bagi saya minum Vivix di katil ICU, dia bancuhkan ke dalam air botol. Merah. Pekat. Macam air sirap. Kakak saya pesan makan jugak Nutriferon yang diberi dalam bentuk sachet tu. Saya tuangkan je ke dalam mulut.

Selepas keluar dari ICU saya diletakkan di wad biasa selama 6 hari. Isteri saya terus berikan vitamin setiap hari. Alhamdulillah badan pun cepat rasa sihat dan segar. Hari ketujuh tu saya dah boleh teruskan kerja saya macam biasa. Terkejut geleng kepala group famili Tok Noi bila saya hantar gambar dah atas bot pada hari ketujuh tu.

Kakak saya beritahu vitamin yang diberi tu dapat membantu menguatkan imun badan saya melawan jangkitan virus dan bakteria dan memberi tenaga pada sel badan saya. Syukur Alhamdulillah. Terima kasih semua ahli keluarga dan sahabat yang mendoakan. Terima kasih Shaklee.”

 

Vitamin Asas Untuk Bantu Pesakit Kencing Tikus

  1. Vivix
  2. Nutriferon

Alhamdulillah dua produk inilah yang telah bantu Encik Amirul sembuh dari sakitnya.

Harapnya selepas ini pesakit akibat kencing tikus tidak temui jalan buntu. Setiap penyakit ada penawarnya. Sekurang-kuranganya dapat cara alternatif untuk ikhtiar kan.

Boleh whatsApp 018 3176090 akak untuk pertanyaan/order. 

About AkakVitamin

A Happy Working at Home Mom | Shakleeprenuer | Momblographer | Love Foods and Travel | Sayang Peluk Cium Keluarga Tercinta kerana Allah | Contact: WhatsApp 018-3176090

Leave a Comment

CommentLuv badge